tel: 777 264 242
lucie@logarte.cz
Žába
 

věčí děti od deseti let (vyhledávání)

LogArte - další obory : LogArte – KLINICKÁ LOGOPEDIE, ARTETERAPIE a další obory tu jsou pro děti i pro dospělé. Nikdy není pozdě krásně mluvit. Už jste někdy logopedii méně či více úspěšně navštěvovali? Můžete začít znovu a jinak. Dejte si šanci. Naším cílem je srozumitelně a systematicky Vás provázet logopedickou terapií. Pokud se rozhodnete nás navštívit, můžete očekávat přátelský a osobní přístup. Více čtěte v odkazu logopedie. Vaše dítě nechce kreslit? Máte pocit, že malovat či začít kreslit nemůžete, protože to neumíte? Chcete se prostřednictvím vlastní výtvarné tvorby dozvědět více o sobě? Pojďte malovat, budeme Vás provázet. Více čtěte v odkazu arteterapie. Těšíme se na setkání s Vámi. Malování pro děti : Mgr. Monika Sichrovská Nabízíme malování pro děti s Monikou. Vítejte na cestě za krásnou a správně tvořenou řečí : Logopedie Řeč je důležitá lidská schopnost, kterou potřebujeme k porozumění i sdělování. Obtíže v řeči mohou mít zásadní vliv na vývoj člověka, jak v procesu učení, tak i v profesní orientaci či uplatnění. Zabýváme se klinickou logopedií pro děti, dospívající i dospělé. Naším cílem je srozumitelně a systematicky vás provázet logopedickou terapií. Pomůžeme vám zvládnout výslovnost, i další vady a poruchy řeči, osvojit správné řečové návyky a dovednosti. Naši specialisté : Mgr. Petra Fridrichová Jmenuji se Petra Fridrichová a pracuji jako logopedka. Profesní zkušenosti: Logopedii se věnuji od roku 2015 Magisterské studium v oboru speciální pedagogika – logopedie, Pedf UK v Praze Praxe DDM 2008-2015 Praxe v Klubu afasie 2017 Praxe jako speciální pedagog-logoped na základní škole Čakovice 2017-2018 Realizace logopedických vyšetření, reedukace, individuální a skupinové péče. Dále individuální práce s žáky s PAS a SPU. Praxe jako speciální pedagog-logoped v SPC pro vady řeči 2017-2018 Diagnostika klientů s narušenou komunikační schopností a nastavování podpůrných opatření ve školním vzdělávacím procesu. Praxe v LogArte - klinická logopedie od 9/2018 Logopedická diagnostika a terapie u dětí a dospělých. Kurzy Speciální pedagogika, Kurz jazykových dovedností Elkonin, Maxík - Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou, Kuprev – preventivní program pro děti od 4-8 let. Další kurzy v rámci logopedické specializační přípravy. Speciální pedagogika : Mgr. Alena Krnáčová V poradenství ve výchově a vzdělávání společně s rodiči hledám různé cesty pro správný vývoj a další rozvoj jejich dítěte. Vodítkem jsou pro mě samotní rodiče, důvěra ve skutečnost, že své dítě znají nejlépe. Rodiče přichází s různými potřebami: s výchovou, či školou nemají zkušenosti, trápí se srovnáváním svého dítěte s jinými vrstevníky, mají obavy pochybnosti, týkající se chování jejich dítěte. S nástupem dětí do školních zařízení přichází nové otázky, změny a děti potřebují další jiný způsob spolupráce, či podpory. Doporučuji různé způsoby, metody, či programy, jak s dětmi pracovat. Dále navrhuji změny, které je nezbytné zavést. Většinou jsou to maličkosti, na které je potřeba se zaměřit, ale zároveň tyto vyžadují důslednost, systematičnost v každodenním tréninku. Tyto maličkosti však ve výsledcích mohou přinést velké věci. Velké věci a tedy hlavní cíle naší vzájemné spolupráce: aby děti měli z učení radost aby se společně s rodiči zaměřili na své silné stránky a poznávali, co je dělat baví a v čem se jim daří a zažili si úspěch aby děti poznaly a uměly posílit své slabé stránky, tak aby je v životě zásadně neomezovaly Čas objednat se a přijít v případě že: potřebujete vědět, že je Vaše dítě na školu připravené nastupujete v září do školy a máte pocit, že je potřeba doladit některou z oblastí: percepce, řeč, grafomotorika, pozornost apod. už jste do školy nastoupili a potřebujete podpořit v psaní, čtení, počítání vidíte u svého dítěte rizika rozvoje dyslexie, dysgrafie, dysortografie, nebo poruch pozornosti nejste si jistí v různých věcech, které se týkají vzdělávání vašeho dítěte a potřebujete se poradit, ujistit, doporučit další odborníky z hlediska prevence nikdy není pozdě začít něco dělat Logopedie pro děti a dospívající : Mutismus Mezi další komunikační potíže patří oněmění (mutismus). To může nastat po psychickém traumatu (které nedovoluje tvořit hlas). Častěji se u dětí setkáváme s výběrovou nemluvností (elektivní mutismus) vůči konkrétní/m osobě/osobám nebo prostředí. V obou případech je na místě spolupráce s dětským psychologem. Logopedická literatura pro děti : Rozpovídej se 1. a 2. díl Rozpovídej se, 1. a 2. díl Autor: Mgr. Lucie Krejčová Zábavná cvičení pomáhají s rozvojem řeči. Trénují pouze probíraný jev a nepřeskakují na složitější úkoly, dokud dítě nedosáhne dané úrovně. Z obsahu vybíráme: sluchová cvičení, rytmizace, porozumění, motorika jazyka, fixace a diferenciace hlásek. Publikace je primárně určena pro rodiče dětí, pedagogy MŠ a logopedy, avšak uplatní ji i speciální pedagogové, asistenti dětí nebo kliničtí logopedi. Doporučení knih Rozpovídej se na webu Asociace klinických logopedů Rozpovídej se 1. Nakladatel: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o. ISBN: 978-80-7496-336-0 Formát: A4, 108 s. Rok vydání: 2017 Kupte si Rozpovídej se 1. Rozpovídej se 2. Nakladatel: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o. ISBN: 978-80-7496-354-4 Formát: A4, 88 s. Rok vydání: 2018 Kupte si Rozpovídej se 2. Kupte si výhodný balíček obou knih s 21% slevou. Vývoj dětské kresby : 1. Čáranice (věk 2 -3 roky) První pokusy o výtvarné vyjádření se objevují kolem 18. měsíce života. V tomto čase dochází k tvoření vzorců a přístupů k sobě samému i okolí a snaha o výtvarné vyjádření výrazně přispívá k tomuto vývoji. Ze smyslových kontaktů převažuje chuť a hmat, zrak následuje až později. Vznikající stopy jsou zpočátku bezobsažným čáráním. Grafický záznam vzniká formou úderů tužkou do papíru, později mohou vznikat krátké čáry. Čáranice nejsou zachycením skutečnosti a chybí i zraková kontrola. Dítě svou prvotní představu snadno opouští a pro své náhodně vzniklé nakreslené útvary nachází výklad dodatečně (pokud je tázáno „Co nakreslilo ?“). Pohyb často vychází z ramene, dítě nemá dospělý úchop. Tužka není při kreslení oddalována od podložky, děti mají potíže nepřesahovat formát papíru. Dvouleté dítě ještě nedokáže napodobit kruh, i když některé již napodobí linku. O zvládnuté čáranici mluvíme tehdy, když děti začínají tušit souvislost mezi pohyby tužky po papíře vzniklými symboly. Počátky toho uvědomování bývají obvykle 6 měsíců od doby, kdy začnou čárat. Začíná se rozvíjet zraková kontrola, vzniká i souvislost mezi vizuální a motorickou aktivitou. Objevují se vodorovné i svislé linky a opakované kruhové čáranice. Tužka je během kreslení oddalována od papíru. Kolem 3. roku se objevuje dospělý úchop tužky. Děti již úspěšně kopírují předkreslenou linku i kříž. Ve 3 letech napodobí i kruh, ještě nesvedou čtverec. Dítě již rozpoznává podobnost mezi nakresleným tvarem a něčím v okolí. Samotné napodobení není v kresbě ještě příliš rozeznatelné. Významným posunem je pojmenovaná čáranice. Dítě říká okolí co nakreslilo, např. „To je táta.“ „To jsem já, když plavu.“ Čárání zachycuje pohybovou aktivitu, děti často vytváří názvy, které odkazují k motorické činnosti. Záměr, se kterým dítě začalo kreslit se během tvorby mění. Pokrokem je, když se předem dozvíme „Namaluji…“a případně je kresba na požádání zopakována. Někdy kreslíř v průběhu kreslení mluví k sobě samému. Formát papíru již umí dodržet. Naši specialisté : Mgr. Alena Krnáčová : Externí spolupracovnice společnosti LogArte Jmenuji se Alena Krnáčová a mým povoláním je speciální a předškolní pedagogika. Této oblasti se věnuji již osmým rokem, zaměřuji se na speciálně-pedagogickou diagnostiku, která následně vede k nápravě oslabených oblastí. Zaměřuji se na sestavení individuálního praktického programu pro dítě a jeho rodiče, ve kterém se cíleně posilňuje sluchová, zraková percepce, paměť, pozornost a další dílčí funkce, tak důležité pro zvládnutí čtení, psaní a počítání. Programy, které vedu: Diagnostika školní zralosti, příprava na školu (Maxík) – předškolní věk Diagnostika specifických poruch učení a chování a nácvik čtení, psaní, počítání, pozornosti (Nácvik percepčních a motorických funkcí, Grafomotorika, Kupoz) - mladší školní věk Výchovné poradenství dětí od 3 let Profesní zkušenosti: Speciální pedagogice se věnuji od roku 2007 Magisterské studium - Univerzita Komenského Bratislava, Pedagogická fakulta: speciální pedagogika a předškolní pedagogika Praxe s dospělými s dětskou mozkovou obrnou a rodinami s dětmi se zdravotním postižením (SDMO o. s., Hornomlýnská o. s., SIMP o. s.) Praxe v běžných základních školách v Praze a Středočeském kraji - reedukace dětí s poruchami učení, pozornosti a chování (CPIV Projekt NÚV) Praxe v mateřské škole jako pedagožka a metodička (Ekocentrum Podhoubí o. s., MŠ Petrklíč) Praxe v evropských školách v Bruselu a Lucembursku v rámci Pedagogicko-psychologické poradně NÚV Vítejte na cestě za krásnou a správně tvořenou řečí : Arteterapie Stejně jako řeč, je i výtvarné vyjadřování formou komunikace a do značné míry s vývojem řeči souvisí. Pokud vaše dítě nekreslí, i pro něj je v LogArte prostor k malování. Arteterapie se zabývá i neproběhlými vývojovými výtvarnými stádii. Výtvarná činnost přináší bezprostřední, osobní a konkrétní neopakovatelný zážitek z tvorby, prožitek sebe sama a seberealizaci. Dejte své tvořivosti zelenou, poznejte své vlastní možnosti, obnovte vitální síly, rozšiřte si výtvarné znalosti a oživte touhu nově vnímat realitu. Pokud se rozhodnete nás navštívit, můžete očekávat přátelský a osobní přístup. Logopedie pro děti a dospívající : Vývojová dysfázie I kresba může být výrazněji opožděna (dítě nekreslí, kreslí málo nebo kresba neopovídá jeho věku). Možná Vaše dítě kreslí rádo, ale jeho výtvory jsou specificky deformované (jedná se o typické znaky v kresbě dětí s vývojovou dysfázií, např. rozložení prvků na ploše papíru, napojování čar, nesprávné proporce apod.) Pokud dítě trpí vývojovou dysfázií, potřebuje intenzivní a pravidelnou logopedickou péči (četnější návštěvy logopedie a každodenní trénink v domácím prostředí). Zdatné zvládnutí uvedených dovedností je důležité pro vstup do 1. ročníku ZŠ a další vzdělávání. Arteterapie pro děti a dospívající : Arteterapie s dětmi Prostřednictvím kresby se můžeme pokusit přiblížit se k osobnosti dítěte a její vztahové složce. Kresbu chápeme spíše jako projekci citového a prožitkového světa dítěte (projektivní aspekt kresby dítěte). Arteterapie s dětmi pomáhá při navození kontaktu, vytváří prostor pro impulzivní motorické aktivity dítěte a umožňuje nahlédnout do nevědomého světa dítěte. Arteterapie se může podílet na odstranění důsledků emocionálního poranění či traumatické události, pracuje se strachy a úzkostmi dítěte. Využíváme tvořivého potenciálu od expresivní komunikace (obrázkem) ke komunikaci slovní. Pokud se děti obtížně zapojují do skupiny a spolupracují s druhými, mohou prostřednictvím tvorby a „povídání si“ nad obrázkem lépe pochopit vztahy a zjistit, že druzí mají podobné zážitky jako oni sami. Logopedie pro dospělé Logopedie není jen pro děti. Některé řečové obtíže – nesprávně tvořené hlásky (dyslálie/patlavost), poruchy tempa (breptavost) a plynulosti řeči (koktavost) přetrvají do dospělosti. Logoped je tu také pro lidi po poúrazových stavech hlavy, cévních mozkových příhodách, kteří trpí v různé míře poruchou porozumění a verbálního vyjadřování (afázie) či motorickou poruchou řeči (dysartrie). Budete na správné adrese, i pokud jste subjektivně nespokojeni se svým rétorickým projevem. Řečový projev souvisí např. se správným dýcháním, tvorbou hlasu, přesnou artikulací, modulací a intonací, frázováním a logickým členění vět, i neverbální komunikací. Logopedie (klinická logopedie) Logopedie je společná cesta za krásnou a správně tvořenou řečí. Pokud pozorujete u svého dítěte některý z projevů vady řeči, rozhodně návštěvu u logopeda neodkládejte. V dětském věku je terapie podstatně snažší, než v pozdějším věku. Nabízíme vám naše odborné znalosti a zkušenosti k efektivnímu a úspěšnému zvládnutí problému s řečí. Na počátku zmapujeme a vysvětlíme si problematiku dané poruchy či vady řeči. Logopedie ale není jen pro děti. Pomůžeme Vám i v případě, že nejste subjektivně spokojeni se svým rétorickým projevem. Rozhodnete-li začít znovu, vězte, že nikdy není pozdě. Vývoj dětské kresby Cílem tohoto textu je zorientovat zejména rodiče dětí předškolního věku v tom, co je v dané vývojové fázi obvyklé v dětské kresbě. Neuvádím zde proto celý vývoj kresby až do dospělosti. Zmíněné charakteristiky jednotlivých etap se mohou objevit i v předchozích vývojových stupních. Pokud se naopak v kresbě vašeho dítěte ještě neobjevují uvedené prvky, může být příčin více. Došlo-li u vašeho syna či dcery k jakémukoliv opoždění ve vývoji hrubé motoriky (kdy začalo dítě sedět, chodit apod.), je pravděpodobné, že se stejně tak trochu opozdí vývoj motoriky jemné (právě i kresba). Jindy stačí jen počkat, s tím, že je vhodné dítě stimulovat přiměřeně věku a pokroky v kreslení sledovat. Pokud se vývoj kresby opožďuje výrazněji, je vhodné říci o tom pediatrovi, či vaší paní učitelce (může vás zkontaktovat se speciálním pedagogem). Možností ve vašem okolí je jistě více. Třeba máte v okolí mateřské centrum nebo právě odborníka v oblasti grafomotoriky. Vývoj dětské kresby To už se objevuje tzv. paňák – člověk se zde více podobá hadrové loutce, než živé lidské bytosti. Čím více dítě kreslí a je vystaveno pozitivním podnětům, tím rychleji vývoj kresby postupuje. Okolo 5. roku začínají být objekty (lidé, domy, stromy) snadněji rozlišitelné. Kolem 6. roku dítě zpravidla člení lidskou postavu velmi zřetelně. Nasazuje paže k trupu (k „ramenům“), zatímco dříve to bylo k hlavě. Na hlavě bývá pokrývka vlasů. Zpočátku jsou obě pohlaví zobrazována stejně, jsou důležitá jen obecná znamení pro člověka. S vývojovým pokrokem dostávají figury další přívlastky (sukně, nákupní taška, klobouk). Mezi 5. – 6. rokem se rozdvojí obrys nohou (již není zobrazen jen jednou linkou). Hmotnost dítě naznačuje tím, že např. prázdný ovál (trup) vybarví. Pohyb postav je zpočátku spíše naznačen vzájemnou blízkostí (ruka + nákupní taška = ruka držící nákupní tašku). Pokrčení končetin je pro dítě zatím velmi náročné. Již ve 4. roce se ale objevují vztažené paže (např. trhání ovoce, házení míče) Lze říci, že výrazně je zobrazeno to, co je emočně a prožitkově důležité. Izolovanost objektů má souvislost s tím, že dítě ještě neumí číst a dokáže jen omezeně spolupracovat s vrstevníky (např. děti se obtížně domlouvají na pravidlech společné hry). Pro pochopení dětské kresby má velkou hodnotu ústní výpověď dítěte. Obsah představy a dějová situace jsou vždy daleko plnější, složitější a zajímavější, než by se nám na první pohled zdálo. Kontakt Vedoucí LogArte: Logopedie: Mgr. Lucie Krejčová +420 777 264 242 lucie@logarte.cz *pracovní doba středa Logopedie: Mgr. Petra Fridrichová +420 777 700 772 petra@logarte.cz pracovní doba pondělí, čtvrtek, pátek Malování pro děti: Mgr. Monika Sichrovská pracovní doba dle domluvy +420 732 938 146 monika@logarte.cz Psychologie - psychoterapie: Mgr. Petra Skavská pracovní doba dle domluvy +420 607 738 180 petra@skavska.cz Speciální pedagogika: Mgr. Alena Krnáčová pracovní doba pátek - čas dle domluvy +420 777 726 090 ataporadna@gmail.com Masáže: Ing. Lenka Sabolčáková pracovní doba dle domluvy +420 702 082 223 lenka.sabolcakova@gmail.com Fyzioterapie: Mgr. Richard Alberti pracovní doba dle domluvy +420 777 984 670 richard1@logarte.cz Pracovní doba logopedie: pondělí 9:30 - 18:00 úterý --- středa* 13:00 - 17:00 čtvrtek 8:00 - 14:30 pátek 7:30 - 12:00 Ceník Logopedie Zatím máme smlouvu pouze s těmito zdravotními pojišťovnami, pojištěnci ostatních zdravotních pojišťoven si hradí péči sami. Zaměstnanecká pojišťovna Škoda - 209 Revírní bratrská pokladna, zdravotní pojišťovna - 213 Pravidelnou logopedickou péči můžete také hradit benefitními poukázkami a poukazy z on-line benefitních systémů - cafeteriií od následujících poskytovatelů: Sodexo, Edenred, Cheque Dejeuner - Up, Benefit Plus, Benefity. Bližší informace o akceptovaných benefitních poukazech najdete na stránce Benefitní poukázky. Arteterapie Klienti si péči hradí hotově. Tuto službu zdravotní pojišťovny nehradí. Logopedie Cena Logopedie 30 min. 400 Kč Logopedie 45 min. 600 Kč Logopedie 60 min. 800 Kč Vstupní logopedické vyšetření (max. 60 min, délka závisí na problematice) max. 800 Kč Nutnou délku logopedické terapie budeme znát po absolvování vstupního vyšetření. Obecně potřebujeme pro lehčí problematiku 30 min., složitější pak věnujeme více času, 45 - 60 min. Následující služby není možné hradit benefitními poukázkami ani poukazy z on-line benefitních systémů Vyšetření řeči a potvrzení na přihlášku k VŠ studiu 200 Kč Logopedická zpráva na vyžádání u pravidelně docházejících klientů 300 Kč Logopedická zpráva na vyžádání po jednorázové návštěvě 600 Kč Logopedická depistáž v MŠ (vytipování dětí, které potřebují logopedickou péči) 50 Kč / dítě (min. 1000 Kč) Arteterapie Cena Arteterapie 30 min. 400 Kč Arteterapie 45 min. 600 Kč Arteterapie 60 min. 800 Kč Psychologie - psychoterapie Cena Psychologie - psychoterapie 60 min. 800 Kč Speciální pedagogika Cena Speciální pedagogika 30 min. 400 Kč Speciální pedagogika 45 min. 600 Kč Speciální pedagogika 60 min. 800 Kč Fyzioterapie Cena Fyzioterapie 30 min. 300 Kč Fyzioterapie 45 min. 450 Kč Fyzioterapie 60 min. 600 Kč Masáže Cena Masáže 50 min. 800 Kč Domluvené sezení je závazné, bezplatně jej lze zrušit telefonicky či sms zprávou 24 hodin předem před domluveným termínem.
LogArte - logopedie, arteterapie a další obory  Drahobejlova 1413/41, Praha 9 - Libeň  tel: 777 264 242  lucie@logarte.cz  
Copyright © 2014–2018 LogArte

Tvorba webových stránek: HOR webdesign
sitemap.xml   gt:0.005   login